1/31/2010

Дөрөвдүгээр хичээл


4 (yon) Түлхүүр үгс

·         Японы хэв ёс: Та гудамж, нийтийн тээврийн хэрэгсэлд явж байхдаа юм, идэж ууж болохгүй. Гудамж, талбай маш цэвэрхэн. Хэн ч хог хаяхгүй, өөрийнхөө тарьсан хогийг өөрөө авч явж хогийн саванд хийнэ. “Хүн бүр бага балчираасаа туйлын” цэвэрч болж хүмүүжжээ. 
·         Япон бол маш тайван орон, хулгайд юмаа алдах, дээрэмдүүлэх вий гэж санаа зоволтгүй. Гэхдээ болгоомж юунд илүүдэх билээ.
·         Япончууд зочноо голдуу ресторанд дайлдаг. Ажил төрлийн болоод гэр бүлээрээ мэдэх зочид бол хаа нэг гэр орондоо урина, бусад тохиолдолд гадуур хооллоно.
·         Айлд болон зарим албан газар зочилбол tatami дээр гишгэхийн өмнө гутлаа заавал тайлах учиртай тул та цоорхой оймс, трико өмсөх вий. Зарим япон ресторанууд ч татамитай байдаг.
·         Зундаа их чийгтэй халуун учраас богино ханцуйтай цамц өмсөж, биедээ ус байнга авч явах хэрэгтэй. Мөн нойтон алчуур болон дэвүүр авч явбал хэрэг болно шүү.

Надад ... хэрэгтэй байна.                      ... o onegai shimass
Би тасалбар авая.                                reshīto o onegai shimass
Би утсаар ярих хэрэгтэй байна. denwa a kaketai dess
Такси авмаар байна.                             takshī o yonde kudasai
Би/бид ...-ж/ч болох уу?                        ...shtemo ī dess ka?
Би барьж болох уу?                              unten shtemo ī dess ka?
Би хаанаас аппарат авах вэ?                kamera wa doko de kaemass ka?
Би хаанаас гар утас авах вэ?                keitai denwa doko de kaemass ka?
Би үүнийг яаж ажиллуулах вэ?             dono yō ni tsukaeba i dess ka?
Энийг японоор юу гэх вэ?                     kore wa nihongo de nan to īmass ka?

Хэзээ?                                                 itsu?
Хэдэн цагт?                                          Nan-ji ni?
Галт тэрэг хэдэн цагт хөдлөх вэ?         densha wa nan-ji ni demass ka?
Хэдэн цагт гарах билээ?                       chekk-auto wa nan-ji dess ka?
Хэдэн цагт онгойх вэ?                          itsu akimass ka?
Хэдэн цагт хаах вэ?                              itsu shimarimass ka?
Өнөө өглөө                                           kesa
Үд дээр                                                            gogo
Өнөө орой                                            konya
Өнөөдөр                                               kyō
Маргааш                                               ashta
Өчигдөр                                               kinō
Одоо                                                    ima
Дараа                                                   ato de

No comments: